مديرکل امور اجتماعي استانداري يزد تاکيد کرد؛ساماندهي امور متکديان و کودکان کار استان


مديرکل امور اجتماعي استانداري يزد با اشاره به نزديک شدن ايام نوروز و ورود مسافران نوروزي به استان بر ساماندهي امور متکديان و کودکان کار استان به ويژه شهر يزد تاکيد کرد.


 سيد محمد رضا قائم محمدي" در نشست اعضاي ستاد ساماندهي امور متکديان که در محل دفتر مديرکل امور اجتماعي استانداري برگزار شد سالروز آغاز ولايت امام زمان (عج) را بر تمامي شيعيان جهان تبريک گفت.


وي در خصوص اهميت ساماندهي امور متکديان استان در طول سال به ويژه در ايام نورورز، بر ضرورت و افزايش هماهنگي بين دستگاه هاي مربوطه تاکيد کرد.


مديرکل دفتر امور اجتماعي استانداري در ادامه با اشاره به اين مطلب که 33 درصد از متکديان استان را خانم ها تشکيل مي دهند از آغاز فعاليت نيروهاي پليس خواهران در اين زمينه خبر داد.


وي در بخش ديگري از سخنان خود نقش ائمه جمعه و جماعت را در فرهنگ سازي مسائل اجتماعي در جامعه نقشي مهم و ارزشمند دانست و افزود: مردم بايد آگاه و هوشيار باشند که کمک کردن به متکديان که به صورت غير قانوني از راه هاي مختلف تکدي گري، فال گيري و... کسب درآمد مي کنند آسيب هاي جدي و خطرناک اجتماعي را براي استان به بار مي آورد.


قائم محمدي در ادامه از کاهش چشمگير اتباع متکدي در استان خبر داد و گفت: تنها 6 درصد آمار متکدي گران سطح استان از اتباع بيگانه بوده و اکثريت ميزان آمار اعلام شده را استان هاي همجوار تشکيل مي دهد.


در اين نشست اعضا به بيان ديدگاه ها و نکته نظرات خود پرداخته و تصميمات لازم اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا